Salgsbetingelser for Hjertet VIL AS
1. Avtalen og formålet med avtalen
Formålet med salgsbetingelsene er å regulere forholdet mellom Selger og Kjøper ved kjøp av varer og tjenester. Ved å gjennomføre et kjøp bekrefter Kjøper å ha lest og akseptert disse vilkårene i sin helhet.
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.
2. Partene
Selger: Hjertet VIL AS
Organisasjonsnummer: 929229436
Adresse: Tomterhagan 37B, 2080 Eidsvoll
Telefon: 97141249
E-post: [email protected]
Heretter (“Selger”)
Kjøper: Den personen som foretar kjøpet som forbruker (heretter "Kjøper").
3. Produkter og tjenester
Salgsbetingelsene gjelder for kjøp av produkter og tjenester, inkludert samlinger, medlemsskap, kurs og digitale produkter.
● Hjertet VIL Universet: Kjøper får tilgang til medlemssportalen og privat podcast digitalt etter fullført kjøp, med mindre annet er spesifisert. Tilgangen varer så lenge Kjøper er medlem, med mindre annet er avtalt. Sies medlemsskapet opp, varer tilgangen ut den måneden Kjøper har betalt for. Beskrivelsen av medlemsskapet på nettsiden inneholder all relevant informasjon, og det er Kjøpers ansvar å lese dette før kjøp. Selger forbeholder seg retten til å oppdatere innhold uten varsel for å opprettholde kvaliteten. Oppdateringer gir ikke rett til refusjon.
4. Pris og betaling
Alle priser oppgis i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift (hvis aktuelt). Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen Kjøper skal betale. Betaling skjer via Stripe (kortbetaling) eller Vipps.
Selger kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra Selger til Kjøper.
Dersom Kjøper bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan Selger reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Ved betaling med faktura, blir fakturaen til Kjøper utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. Er Kjøper under 18 år kan faktura ikke benyttes.
Ved forsinket betaling kan det påløpe forsinkelsesgebyrer i henhold til norsk lov.
Ved kjøp av digitale varer og tjenester vil Kjøper motta ordrebekreftelse via e-post etter fullført betaling.
For tjenester som rådgivning må betaling være fullført før avtalen kan gjennomføres, med mindre annet er avtalt.
5. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når Kjøper har sendt sin bestilling til Selger.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra Selger i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i Kjøpers bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
6. Levering
Levering skjer digitalt via e-post, kursplattform eller privat podcast etter at betaling er gjennomført.
Ved tekniske problemer oppfordres Kjøper til å kontakte Selger umiddelbart.
Levering anses skjedd når Kjøper, eller hans representant, har overtatt tingen.
Dersom leveringstidspunkt ikke fremgår av bestillingsløsningen, skal Selger levere varen til Kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos Kjøper med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
7. Risiko for varen
Risikoen for varen går over på Kjøper når han, eller Kjøpers representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.
8. Angrerett og retur
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan Kjøper angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.
Kjøper har rett til å angre kjøpet innen 14 dager i henhold til angrerettloven, med unntak for digitale produkter som tas i bruk. Når produktet er levert fullt ut, bortfaller angreretten i henhold til angrerettloven §22. Ved kjøp av digitale produkter bekrefter Kjøper ved nedlastning at de frasier seg angreretten.
For å benytte deg av angreretten, må du kontakte Selger skriftlig på [email protected] innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.
Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Angrefristen begynner å løpe:
● Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
● Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
● Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.
Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom Selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen Kjøper mottok opplysningene.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til Selger uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen. Selger kan ikke fastsette gebyr for Kjøpers bruk av angreretten.
Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan Kjøper bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.
Selger er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til Kjøper uten unødig opphold, og senest 14 dager fra Selger fikk melding om Kjøpers beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han/hun har mottatt varene fra Kjøper, eller til Kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.
9. Forsinkelse
Dersom Selger ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes Kjøper eller forhold på Kjøpers side, kan Kjøper i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra Selger.
Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig, e-post godtas.
9.1 Oppfyllelse
Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra Selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som Selger ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for Selger at det står i vesentlig misforhold til Kjøpers interesse i at Selger oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan Kjøper likevel kreve oppfyllelse.
Kjøper taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.
9.2 Heving
Dersom Selger ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal Kjøper oppfordre Selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom Selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan Kjøper heve kjøpet.
Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis Selger nekter å levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller dersom Kjøper har underrettet Selger om at leveringstidspunktet er avgjørende.
Leveres tingen etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at Kjøper fikk vite om leveringen.
9.3 Erstatning
Kjøper kan kreve erstatning for lidt økonomisk tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom Selger godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor Selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.
10. Reklamasjon og mangler
Kjøper har rett til å reklamere på feil ved produktet i henhold til forbrukerkjøpsloven. Reklamasjon må rettes til Selger innen rimelig tid etter at mangelen ble eller burde blitt oppdaget, og senest innen to år fra levering, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Meldingen må sendes skriftlig til [email protected].
Ved mangel som skyldes Selger, kan Kjøper kreve retting, omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i samsvar med reglene i forbrukerkjøpsloven
Reklamasjon til Selger bør skje skriftlig.
10.1 Retting eller omlevering
Kjøper kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg Kjøpers krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder Selger urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn ett avhjelpsforsøk.
10.2 Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for Kjøper.
10.3 Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan Kjøper også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
11. Selgernes rettigheter ved Kjøpers mislighold
Dersom Kjøper ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes Selger eller forhold på Selgers side, kan Selger i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra Kjøper. Selger vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.
11.1 Oppfyllelse
Selger kan fastholde kjøpet og kreve at Kjøper betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper Selger sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.
11.2 Heving
Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra Kjøpers side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter Selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og Kjøper ikke betaler innen denne fristen, kan Selger heve kjøpet.
11.3 Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr
Dersom Kjøper ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan Selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.
11.4 Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer
Dersom Kjøper unnlater å hente ubetalte varer, kan Selger belaste Kjøper med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke Selgers faktiske utlegg for å levere varen til Kjøper. Et slikt gebyr kan ikke belastes Kjøpere under 18 år.
12. Lisens og bruksrett
Alt innhold levert av Selger, inkludert, men ikke begrenset til, kursmateriell, videoer, tekster, maler og annet digitalt materiale (heretter samlet referert til som "Materialet"), tilhører Selger og er beskyttet av opphavsrettslige lover og regler.
Ved kjøp av våre produkter får Kjøper en begrenset, personlig, eksklusiv og ikke-overførbar lisens til å bruke Materialet til egne formål. Denne lisensen gir ikke rett til å distribuere, videreselge, lisensiere eller på annen måte gjøre Materialet tilgjengelig for tredjeparter uten skriftlig avtale.
Det er strengt forbudt å kopiere, modifisere, distribuere, publisere, eller bruke Materialet til kommersielle formål uten uttrykkelig skriftlig tillatelse fra Selger. Ethvert brudd på disse rettighetene vil medføre ansvar og kan føre til krav om erstatning for økonomisk tap, samt rettslige tiltak.
Brudd på disse vilkårene kan resultere i umiddelbar avslutning av tilgang til produktet uten rett til tilbakebetaling, samt ansvar for økonomiske tap og rettslige tiltak.
Enhver uautorisert bruk, inkludert kopiering, modifisering, distribusjon eller videresalg av Materialet uten uttrykkelig skriftlig tillatelse fra Selger, vil bli betraktet som et brudd på opphavsretten og kan medføre juridiske tiltak. Ved slikt brudd forbeholder Selger seg retten til å:
Kreve økonomisk erstatning for tapte inntekter eller skader.
Umiddelbart terminere all tilgang til Materialet uten refusjon.
Igangsette rettslige tiltak for å sikre håndhevelse av rettighetene.
13. Ansvarsbegrensning
Selger fraskriver seg ansvar for tap eller skade som oppstår ved bruken av produktene eller tjenestene, så lenge dette ikke strider mot ufravikelige forbrukerrettigheter.
Selger tar ikke ansvar for Kjøpers resultater som følge av deltakelse i Hjertet VIL Universet eller Bokføringsklubben, da dette avhenger av Kjøpers innsats og forutsetninger.
Selger er videre ikke ansvarlig for tekniske problemer som hindrer tilgang til kurs, medlemsportal eller privat podcast dersom problemet ligger hos Kjøper, som for eksempel manglende internettilgang eller feil på egne enheter.
Deltakeren er selv ansvarlig for egen helse og sikkerhet under deltakelse på kurs eller medlemsskap.
14. Sikkerhet og virus
Selger tar rimelige forholdsregler for å sikre at digitalt innhold er fri for virus og skadelig programvare. Kjøper er ansvarlig for å beskytte egne systemer med antivirusprogramvare og andre tiltak.
15. Abonnementsvilkår
Hvis produktene inkluderer abonnementer, gjelder følgende:
Abonnementet fornyes automatisk hver måned.
Kjøper kan kansellere ved å kontakte Selger senest 24 t før fornyelsesdatoen.
Eventuelle prisendringer varsles før de trer i kraft.
16. Force Majeure
Selger er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende levering som skyldes hendelser utenfor Selgers kontroll, inkludert naturkatastrofer, pandemier eller tekniske feil hos tredjepart.
Ved deltakelse på samling forbeholder Selger seg retten til å gjøre endringer i samlinger dersom dette er nødvendig.
Ved avlysning fra Selgers side refunderes påmeldingsavgiften i sin helhet.
Selger er ikke ansvarlig for eventuelle kostnader knyttet til deltakernes reise eller opphold ved avlysning.
17. Informasjon om tredjepartstjenester
Selger benytter Kajabi for levering av produkter og tjenester. Selger fraskriver seg ansvar for feil eller mangler som skyldes tredjepartsleverandører.
18. Klagebehandling
Kjøper kan sende inn klager til Selger på [email protected]. Selger forplikter seg til å svare innen rimelig tid. Dersom saken ikke løses, kan Kjøper kontakte Forbrukertilsynet.
19. Oppsigelse av tilgang
Ved brudd på vilkårene eller manglende betaling forbeholder Selger seg retten til å avslutte Kjøpers tilgang til produkter eller tjenester.
Selger kan, dersom det viser seg at kundeforholdet ikke er hensiktsmessig, ved brudd på vilkår, manglende betaling eller brudd på andre bestemmelser nevnt i disse vilkårene avslutte denne avtalen på eget initiativ. Dette innebærer utestengelse fra kurset, utestengelse fra medlemsportalen og privat podcast, og at det ikke gis adgang til deltagelse på samlinger.
Det vil foretas en konkret vurdering på om kursavgift skal refunderes i et slikt tilfelle.
Følgende atferd eller innhold er aldri tillatt på kurs og samlinger og vil kunne medføre umiddelbar utestengelse:
- oppførsel eller innhold som trakasserer eller truer andre
- innhold som diskuterer ulovlige aktiviteter med den hensikt å begå dem
- innhold som krenker andres immaterielle rettigheter, eksempelvis opphavsrettigheter eller varemerkerettigheter
- pornografisk eller ulovlig innhold
20. Endringer i vilkår
Selger forbeholder seg retten til å oppdatere disse vilkårene ved behov. Oppdateringer vil bli publisert på hjertetvil.no.
Ved spørsmål eller behov for ytterligere informasjon, vennligst kontakt oss på [email protected].
21. Personvern og cookies
Selger behandler personopplysninger i henhold til gjeldende personvernlovgivning og GDPR. Se personvernerklæringen på vår nettside for mer informasjon.
Viktig for kursdeltakere: Hvis Kjøper ikke ønsker å bli sett på video under nettbaserte kurs eller samlinger, må Kjøper selv slå av kamera. Selger er ikke ansvarlig for opptak eller videreformidling av slikt innhold hvis Kjøper har unnlatt å deaktivere kameraet. Det vil bli tatt opptak av Zoom samlinger som legges i kursportalen eller medlemsportalen. Ved deltakelse på disse Zoom møtene har Kjøper godtatt at de lagres på kursportalen eller medlemsportalen og er tilgjengelig for alle som har kjøpt produktet.
22. Tvister
Disse vilkårene er regulert av og skal tolkes i samsvar med norsk lov.
Eventuelle tvister mellom Kjøper og Selger skal søkes løst i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan Kjøper ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling.
23. Forhåndsgodkjenning av vilkår
Ved å gjennomføre et kjøp bekrefter Kjøper å ha lest og forstått vilkårene før kjøpet fullføres.
Salgsvilkår oppdatert 8. mai 2025