Kjøpsvilkår

Bokføringsklubben

1. Innledning:

Jeg ber deg lese nøye gjennom kjøpsvilkårene. Her finner du oversikten over det som er avtalt mellom oss, og som du har gått med på, ved kjøp av produktet "Bokføringsklubben (heretter kalt programmet). 

Formålet med denne avtalen er å skape trygge og klare rammer, minske sjansen for eventuelle misforståelser og legge grunnlaget for et godt samarbeid.

Avtalen består av disse vilkårene, opplysninger du har fått ved bestilling og utfylles av de lovene som til enhver tid er gjeldende.

Dersom du lurer på noe i dette dokumentet ber jeg deg kontakte meg på [email protected].

Ved kjøp av produktet/tjenesten bekrefter du at du har lest, forstått og aksepterer disse vilkårene.

 2. Avtalens parter:

Selger er Hjertet VIL AS, Tomterhagan 37 B, 2080 Eidsvoll, [email protected], 97141249, org.nr 929 229 436 (heretter kalt selger).

Kjøper er den (person eller firma) som foretar bestillingen (heretter kalt kjøper).

 

3. Selve produktet/programmet/tjenesten:

Formålet med dette produktet er at du skal få økt kunnskap om og opparbeide gode rutiner rundt bokføring og avstemming av regnskapet for ditt firma.
I programmet vil du lære strategier og få kunnskap om hvordan du kan gå frem for å bokføre og avstemme regnskapet på en effektiv måte. Jeg kan ikke garantere resultater eller riktigheten av det som bokføres, men vil gi deg tilgang til strategier og kunnskap jeg selv har erfaring med at fungerer, både for min egen bedrift og for tidligere kunder. 

Du vil ved oppstart av programmet få full tilgang til “Bokføringsklubben-portalen” som er en digital ressursportal for deg som er medlem i Bokføringsklubben. Du vil få egen e-post med informasjon om innlogging. Du har tilgang til programmet og portalen så lenge du er medlem.
Programmet vil i perioder være åpen for flere og nye deltakere.

Gjennom månedlige møter i Bokføringstimen med påfølgende spørretime får opplæring, hjelp og veiledning når du bokfører og avstemmer ditt regnskap for måneden som har vært. Det blir også foredrag/opplæring om aktuelle temaer innen regnskap hvor du får mulighet til å stille spørsmål, heretter kalt Tema-timen. Opptak av spørretimen etter Bokføringstimen og Tema-timen legges i kursportalen. Det er ikke mulig å reservere seg fra opptak av disse timene. Ved at du er med på samtalene så godkjenner du at opptaket er tilgjengelig videre inne i kursportalen. Jeg oppfordrer derfor til å ikke dele sensitive opplysninger i samtalen. 

Du er selv ansvarlig for å følge programmets opplegg fra måned til måned. Dette er et program som krever at du gjør jobben, og du må sette av tid for å opparbeide gode rutiner knyttet til bokføring og avstemming av ditt regnskap.

Innhold, fremgangsmåter og oppsett vil kunne varieres og endres løpende, basert på selgers vurderinger av hva som fungerer best og gir best resultater.

Møtene vil foregå på zoom. Oversikt over møter finner du inne i kursportalen.
MERK: Det er IKKE digitale møter i programmet i ferier (jul, påske, sommer (juli), vinterferie og høst). I tillegg vil det også være uker hvor det ikke er møter. Info om dette vil du finne inne i kursportalen. 

Om Irene ikke har mulighet til å stille pga sykdom eller lignende vil det månedlige møte bli utsatt til en annen dato.

Kommunikasjon:

Kommunikasjon skjer via e-post henvendelser og vil besvares innen normal arbeidstid i ukedager.
I tillegg til kursportalen med innhold har deltakerne tilgang til en lukket Facebook-gruppe. Korte spørsmål svares på i Facebookgruppa - svartid er 48-72 timer i ukedagene og innenfor arbeidstiden 10-15.

 

4. Ansvar:

Hjertet VIL AS forplikter seg til å levere innhold og undervisning som beskrevet i punkt 3.

For at utbyttet ditt skal bli som forventet, har også du som kunde et ansvar. Dette innebærer å sette seg inn i, gjøre det en kan for å forstå, tilpasse til eget firma og implementere det som læres. Det forventes at kjøper deltar aktivt i programmet for å oppnå resultater. Det er kjøpers ansvar å bruke ressursene hen får tilgang til og utføre oppgavene som blir satt underveis i prosessen. Du forplikter deg også til å følge vilkårene i denne avtalen.

Kjøper forstår at Hjertet VIL AS eller andre i tilknytning, ikke påtar seg ansvar for at regnskapet ditt er riktig. Hjertet VIL AS forplikter seg til å levere kunnskap om, og hjelp til å få på plass gode rutiner for bokføring og avstemming av ditt regnskap.

Kjøper er selv ansvarlig for å påse at regnskapet er korrekt etter norsk lov, og jeg anbefaler å innhente eksperthjelp dersom kjøper er usikker på om regnskapet er korrekt i forhold til norsk lov. Hjertet VIL AS har ingen anledning eller ansvar å følge med på hvordan regnskapet til kjøper føres i detalj, og jeg understreker igjen at kjøper selv står ansvarlig her. 

 

5. Betaling, Angrerett og Garanti:

Betaling skjer månedlig.

Betaling skjer via bankkort eller kredittkort. Jeg aksepterer Visa og MasterCard gjennom Stripe og Kajabi. Alle transaksjoner sendes kryptert via SSL (Secure Sockets Layer) og er 100% sikre. Som gyldig bilag for ditt kjøp tilsendes faktura fra mitt regnskapssystem Tripletex.
Dersom betaling ikke kan gjennomføres vil du miste plassen din.

Normal angrerett og 14 dagers angrefrist gjelder for deg som kjøper som forbruker. Angrerett gjelder ikke for bedrifter. Dokumentene i tilknytning til dette vil sendes til deg i velkommen-eposten.  

Avslutte faste betalinger/abonnement

Faste betalinger håndteres via Stripe eller Vipps. For å avslutte en fast betaling kan du enten sende en e-post til [email protected] eller avslutte selv via Bokføringsklubben-portalen under din profil, Innstillinger, Fakturering, Aktive abonnementer, trykk 3 prikker ved siden av ønsket abonnement, velg Avbryt dette abonnementet.

 

6. Betingelser for bruk:

Programmet i sin helhet er beskyttet av opphavsrett. Kjøper kan ikke bruke programmet, materialet eller deler av produktet på en måte som krenker firmaets rettigheter, eller som ikke er godkjent av firmaet. 

Allmenn tilgjengelig informasjon, står kjøper fritt til å dele videre.

Programmet er til personlig bruk. Det vil si at du ikke kan dele påloggingsinformasjon og kursinnhold med andre.

 

7. Konfidensialitet:

Deltagelse i programmet medfører at du vil kunne få informasjon om Hjertet VIL AS, andres bedrifter, eller personlige forhold. Dette er strengt forbudt å dele videre og du har taushetsplikt om dette. 

Det gjelder selvfølgelig ingen taushetsplikt om dine personlige erfaringer og resultater.

 

8. Utsettelse og Avlysning:

Firmaet forbeholder seg retten til å avlyse eller utsette programmet som følge av årsaker som er utenfor min kontroll, og som ikke kunne forutsees. Ved avlysning fra firmaets side vil kursdeltakeren få refundert kursavgiften. Ved utsettelse vil kursdeltakeren bli tilbudt deltagelse på et senere tidspunkt.

 

9. Avslutning av avtalen:

Firmaet kan, dersom det viser seg at kundeforholdet ikke er hensiktsmessig, ved brudd på vilkår, manglende betaling eller brudd på andre bestemmelser nevnt i disse vilkårene avslutte denne avtalen på eget initiativ. Dette innebærer utestengelse fra programmet, utestengelse fra Facebook-gruppen og at det ikke gis adgang til deltagelse på månedlige møter. 

Det vil foretas en konkret vurdering på om kursavgift skal refunderes i et slikt tilfelle. 

Kjøper har ikke adgang til å avslutte avtalen på annet vis enn nevnt øverst under “Betaling, Angrerett og Garanti”.

Force Majeure
Med unntak av plikten til å utføre avtalt betaling, er ingen av partene ansvarlige for manglende overholdelse av sine forpliktelser etter avtalen i en periode hvor parten ikke kan utføre forpliktelsene grunnet hendelser utenfor deres kontroll, som streik, brann, flom eller annen naturkatastrofe, krig eller opprør, cyberangrep og akutt eller alvorlig sykdom.

Ved sykdom eller force majeure, vil programmet løpe som planlagt, men det vil være mulig at møter blir utsatt/dato endret.

Det er forutsatt at den som ikke kan oppfylle sin forpliktelse etter avtalen straks underretter den annen part om situasjonen, og gir tilstrekkelig informasjon til at den andre parten kan vurdere situasjonen og begrense tapet for egen del. 

Dersom en slik situasjon oppstår vil som utgangspunkt ikke partene fritas fra forpliktelsene etter avtalen, men oppfyllelsen av dem vil utsettes inntil force majeure- tilstanden opphører. Der tilstanden er langvarig vil selskapet fritas for sin leverings- og erstatningsplikt.

 

10. Endringer:

Disse vilkårene kan bli endret fra tid til annen. Den seneste versjonen finnes alltid på vår nettside knyttet til salg av det aktuelle produktet.

Endringer i vilkårene gjelder bare for program som er påbegynt etter at den endrede versjonen er lagt ut på vår nettside. 

 

11. Klager og krav:

Jeg er opptatt av at mine kunder er fornøyd med de tjenestene og programmene jeg leverer. Om du som kunde av noen grunn er misfornøyd, ber jeg om at jeg underrettes så snart som mulig.

Disse vilkårene og alle spørsmål vedrørende programmet reguleres av norsk rett. 

Enhver tvist vedrørende vilkårene eller brudd på vilkårene, oppsigelse eller ugyldighet av vilkårene eller andre spørsmål knyttet til programmet, forplikter partene seg til å forsøke å løse på laveste mulige nivå mellom seg. Hvis tvisten ikke løses først ved forhandlinger mellom partene, vil en uenighet eller tvist i forbindelse med denne avtalen kunne sendes til forliksrådet eller retten.

Refusjon: For kjøp av varer og tjenester mellom næringsdrivende og forbruker reguleres reklamasjonsretten av forbrukerkjøpsloven. Forbrukerkjøpsloven gjelder dog kun for salg av ting, og dermed ikke for digitale tjenester. Det er således ingen lovbestemt reklamasjonsrett for digitale tjenester.

 

Kontakt:
Irene Christin Høyem

[email protected]

Sist endret: 25. februar 2025